Print
Projektbeskrivning

Sven Eriksonsgymnasiet

Gymnasiekatalog med det lilla extra

Utmaning

Sven Eriksson-gymnasiet hade genomgått en varumärkesarbete och ville uppdatera katalogen som går ut till alla i årkurs 9 i Borås i enlighet med den nya grafiska identiteten. Målet var att ta fram en snygg gymnasiekatalog som tydligt beskriver de olika utbildningsalternativen och berättar om alla fördelar med att välja Sven Eriksson.

Lösning 

Katalogen togs fram i ett helt nytt utförande och format under våren 2016. Brainforest skrev alla texter, genomförde fotografering och tog fram ny design och layout. 

Resultatet 

En gymnasiekatalog som andas exklusivitet och förmedlar både högkvalitativ utbildning och ett rikt studentliv. Utseendet går i linje med den nya identiteten och särskiljer sig genom ett lite exklusivare pappersval och uv-lack.

Dela

  • Designledare
  • Magnus Wallmark
  • Strategisk Projektledare
  • Magnus Frejd
  • Designledare
  • Richard Almqvist

http://brainforest.se/wp-content/uploads/2016/08/SE_logotype_1600x900_@2x.jpg
http://brainforest.se/wp-content/uploads/2016/08/SE_Catalogue_Cover1_1600x900@2x.jpg
http://brainforest.se/wp-content/uploads/2016/08/SE_Catalogue_Fold2_1600x900@2x.jpg
http://brainforest.se/wp-content/uploads/2016/08/SE_Catalogue_Fold3_1600x900@2x.jpg
http://brainforest.se/wp-content/uploads/2016/08/SE_Catalogue_Section_1600x900@2x-1.jpg
http://brainforest.se/wp-content/uploads/2016/08/SE_Catalogue_Fold_1600x900@2x.jpg