IGÅR VAR VI REKYL.  

En mediaoberoende och taktisk reklambyrå med en högeffektiv produktion.

Reklamen uppfanns för 100 år sedan för att ge produkten fler dimensioner och en röst som enbart betonade produktens förträffligheter. Reklamen var en sanning fram till 2000 när internet började etableras. 16 år senare har allt förändrats.

Reklamen är död och avgränsande kampanjer likaså. Att bygga relationer är viktigare än att sälja och den digitala närvaron lika viktig som den fysiska. Alla måste regelbundet anpassa sig till marknadens utveckling. Det gäller även oss. Igår var vi Rekyl. En mediaoberoende och taktisk reklambyrå med en högeffektiv produktion.


IDAG ÄR VI BRAINFOREST.  

Idag har vi en mer komplex sanning. Där varumärket och konsumenten eller kunden är de mest värdefulla tillgångarna för de flesta verksamheter. Enkelt uttryckt kan man säga att ett varumärke inte enbart är en symbol som kopplas till en produkt eller tjänst för att skilja sig från konkurrenterna utan en semiotisk maskin som skall producera mening, värderingar och upplevelser till sina utvalda kunder.

Därför har vi under 18 månader successivt lagt till strategisk kompetens för både affärsutveckling, varumärkesutveckling och kommunikation. Idag är vi Brainforest. En strategisk kommunikationspartner som sammanför affärslogik och kommunikationsmagi.


MEN… SJÄLVKLART BEHÅLLER VI  

VÅR HÖGEFFEKTIVA PRODUKTION  

Men självklart behåller vi det allra bästa från vårt eget DNA. Vi fortsätter att producera kommunikationen lika effektivt som tidigare. Vi har fortfarande en av Sveriges största digitala avdelningar med utveckling av webbtjänster, mobila appar, film och foto. Och producerar precis som tidigare kreativa printkampanjer med hög estetisk nivå. Och – ja vi är högeffektiva. Få byråer kan ställa om sin produktion så snabbt som vi och ingen kan erbjuda 500 timmars koncentrerad kapacitet på ett dygn.


VÅR IDEOLOGI STAVAS T.R.U.E  

Trendmedvetna

”Vi ska förvandla trender till kommersiella framgångar”

Relevanta

”Vi ger kunderna vad de behöver – inte enbart vad de vill ha”

Utvecklande

”Vi möter framtidens utmaningar redan idag”

Engagerande

”Vi vill vara en byrå som våra kunder inte kan leva utan”

Vår ideologi är helig för oss. Varje medarbetare ser varje dag till att vi håller fokus på våra fyra värderingar. Det är ingen tillfällighet att vi landar i akronymer TRUE. Att vara ärlig och äkta är vad vi måste vara för att öka värdet för våra kunder. Vi tar inget för givet och måste förtjäna en partnerrelation. Det är så vi bygger förtroendet i våra relationer.


NU KAN VI ANPASSA OSS ÄNNU  

BÄTTRE TILL DINA BEHOV  

Brainforest
  • Behovsanalys
  • Varumärkesrevision
  • Trend innovation
  • Affärsdesign
  • Kundinsiktsanalys
  • Produkt- och tjänsteutveckling
  • Varumärkesstrategi
  • Varumärkesidentiteter
  • Kommunikatonsstrategi
  • Taktisk kommunikation
  • Integrerade kampanjer
  • Digitala kampanjer
  • Sociala kampanjer
  • Printkampanjer
  • Event
  • Webbtjänster
  • Film
  • Foto
Rekyl
  • Varumärkesidentiteter
  • Taktisk kommunikation
  • Integrerade kampanjer
  • Digitala kampanjer
  • Sociala kampanjer
  • Printkampanjer
  • Event
  • Webbtjänster
  • Film
  • Foto

28 MEDARBETARE, MEDELÅLDER PÅ  

34 ÅR OCH EN UNIK KOMPETENSMIX  

28 medarbetare
Fördelat på 9 kvinnor och 19 män
Snittåldern är 34 år
48% av verksamheten är digital
18% är internationella uppdrag
28,3 miljoner i omsättning 2015
Samtliga medarbetare är multidisciplinära


http://brainforest.se/wp-content/uploads/2016/08/Brainforest_Office_1600x900@2x-709x399.jpg
http://brainforest.se/wp-content/uploads/2016/08/Brainforest_Office2_1600x900@2x-709x399.jpg
http://brainforest.se/wp-content/uploads/2016/08/Brainforest_office_700x800@1x.jpg