Uppgraderas och byter namn

Rekyl Reklambyrå i Borås uppgraderar sin affärsinriktning och byter namn till Brainforest.

Sedan starten 1996 har byrån jobbat med kommunikation och produktion av reklam i både stor och liten skala. För byrån är det nu viktigt att ta nästa steg för att hjälpa sina uppdragsgivare att utvecklas när marknaden ständigt förändras.

– Vi gör detta så att våra kunder kan möta morgondagens förändringar på ett hållbart sätt. Därför uppgraderar vi nu vår affärsinriktning från reklambyrå till strategisk kommunikationspartner och passar dessutom på att byta namn från Rekyl till Brainforest, förklarar Peter Algebäck, vd på Brainforest.

Under det gångna året har byrån vässat sitt kunderbjudande rejält.
– Vi har lagt till affärsdesign, varumärkesstrategi och trendinnovation samt utvecklat vår kompetens inom kommunikationsstrategi, säger Algebäck och förklarar att skiftet från Rekyl till Brainforest inte enbart är ett namnbyte.

– Det är vårt sätt att markera ett bredare kunderbjudande. Vi ska förena affärslogik med kommunikationsmagi så att våra kunder får största möjliga utväxling på en föränderlig marknad utan gränser.

 

Hållbara relationer som utvecklar

Algebäck förklarar att Brainforests uppdrag är att skapa trogna anhängare till kundens varumärke.

– Att bygga varumärken handlar inte längre om att enbart sälja. Det handlar om att skapa bästa möjliga förutsättningar för att kundens kunder ska kunna utvecklas. Det förtroendet leder i sin tur till hållbara relationer som företaget bakom varumärket kan kapitalisera på.
För att säkerställa omställningen från traditionell byrå till strategisk kommunikationspartner har Brainforest en unik evolutionsmodell.

– Den är utformad så att den på ett kontrollerat sätt hjälper uppdragsgivarna med allt från affärsutveckling, produktutveckling, varumärkesutveckling och naturligtvis kommunikation, förklarar Algebäck.
Trots den nya inriktningen med Brainforest kommer byrån att behålla sitt huvudkontor i Borås.

– För oss på Brainforest är hjärtat alltid i Borås. Vi tycker det är viktigt att vårda vårt ursprung och finnas på marknaden där vi växt upp, säger Algebäck och tillägger att de precis som många andra framgångsrika företag i Borås växer organiskt och tillsammans med sina kunder.

– Vi ser hela Sverige som arbetsfält och framförallt delar av norra Europa och vi har även tankar om etablering på flera orter, avslutar Algebäck.

Dela
Fler Nyheter

Vi rekryterar ny vd!

Brainforests vd och delägare Peter Algebäck tar sig nu an en ny roll i bolaget. Som vd ersätts han av medarbetaren och den tidigare projektledaren Nathalie Dunér. Nathalie Dunér har varit projektledare på Brainforest sedan 2015 och är ett välbekant ansikte för många av företagets kunder och samarbetspartners. Hon ser fram emot att ta vid […]

Strategisk projektledare sökes!

Har du erfarenhet från strategiskt kommunikationsarbete? Kanske från byråsidan eller i rollen som marknadschef? Vi söker efter en vass projektledare med digitala skills, printkunskap och stor vana från kampanjer. Är du dessutom en duktig kommunikatör som vill utveckla våra kundrelationer, trivs med att arbeta i ett högt tempo och känner pirr i magen av tanken […]