Uppgraderas och byter namn

Rekyl Reklambyrå i Borås uppgraderar sin affärsinriktning och byter namn till Brainforest.

Sedan starten 1996 har byrån jobbat med kommunikation och produktion av reklam i både stor och liten skala. För byrån är det nu viktigt att ta nästa steg för att hjälpa sina uppdragsgivare att utvecklas när marknaden ständigt förändras.

– Vi gör detta så att våra kunder kan möta morgondagens förändringar på ett hållbart sätt. Därför uppgraderar vi nu vår affärsinriktning från reklambyrå till strategisk kommunikationspartner och passar dessutom på att byta namn från Rekyl till Brainforest, förklarar Peter Algebäck, vd på Brainforest.

Under det gångna året har byrån vässat sitt kunderbjudande rejält.
– Vi har lagt till affärsdesign, varumärkesstrategi och trendinnovation samt utvecklat vår kompetens inom kommunikationsstrategi, säger Algebäck och förklarar att skiftet från Rekyl till Brainforest inte enbart är ett namnbyte.

– Det är vårt sätt att markera ett bredare kunderbjudande. Vi ska förena affärslogik med kommunikationsmagi så att våra kunder får största möjliga utväxling på en föränderlig marknad utan gränser.

 

Hållbara relationer som utvecklar

Algebäck förklarar att Brainforests uppdrag är att skapa trogna anhängare till kundens varumärke.

– Att bygga varumärken handlar inte längre om att enbart sälja. Det handlar om att skapa bästa möjliga förutsättningar för att kundens kunder ska kunna utvecklas. Det förtroendet leder i sin tur till hållbara relationer som företaget bakom varumärket kan kapitalisera på.
För att säkerställa omställningen från traditionell byrå till strategisk kommunikationspartner har Brainforest en unik evolutionsmodell.

– Den är utformad så att den på ett kontrollerat sätt hjälper uppdragsgivarna med allt från affärsutveckling, produktutveckling, varumärkesutveckling och naturligtvis kommunikation, förklarar Algebäck.
Trots den nya inriktningen med Brainforest kommer byrån att behålla sitt huvudkontor i Borås.

– För oss på Brainforest är hjärtat alltid i Borås. Vi tycker det är viktigt att vårda vårt ursprung och finnas på marknaden där vi växt upp, säger Algebäck och tillägger att de precis som många andra framgångsrika företag i Borås växer organiskt och tillsammans med sina kunder.

– Vi ser hela Sverige som arbetsfält och framförallt delar av norra Europa och vi har även tankar om etablering på flera orter, avslutar Algebäck.

Dela
Fler Nyheter

Nytänk garanterar kunders framgångar

För två år sedan fick Brainforest i uppdrag att effektivisera affärsutvecklingen för göteborgsbaserade varumärket WearColour. Istället för att genomföra uppdraget på ett traditionellt sätt föreslog byrån ett delat ansvar för den förväntade försäljningsökningen. En innovativ lösning som utvecklats till ett lönsamt samarbete för båda parter.    – Vi finansierar bland annat hela utvecklingen och lanseringen […]

Nu startar vi jakten på fler skarpa hjärnor!

Har dina medarbetare också noterat det? Att den ytliga venen på din panna framträder alltmer? Att ansiktsfärgen ibland tangerar PMS 032 och att knogarna blir vita när du strider för dina kreativa alster? Inte konstigt. Ditt tillstånd kan vara tecken på ”heureka non grata”. Ett vanligt syndrom hos begåvade kreatörer och analytiska projektledare med höga […]