AI Borås Gymnasier

Uppdrag

Borås gymnasieskolor ville ta fram en kampanj som skulle hjälpa åttondeklassarna till rätt val av gymnasieutbildning. Tanken var att skapa en kampanj som skulle vara både informativ och kreativ och som skulle väcka nyfikenhet hos eleverna. Ett stort plus var ifall eleverna tog med sig ett fysiskt material hem till föräldrarna.

Lösning

För att skapa en kampanjprodukt som eleverna ville ta med sig hem landade vi idén kring spelkort. Något vi var övertygade om skulle sticka ut och väcka intresse. Karaktärerna togs fram med hjälp av AI-teknologi i syfte att presentera varje utbildning på ett unikt sätt utifrån de egenskaper som matchar utbildningen.


Det blev sååå bra! Korten blev snabbt populära och många elever tog alla kort som de sen satt och jämförde med varandra och kortens innehåll. Vi fyra som var på plats kunde, mycket tack vare korten, prata med eleverna om flera olika utbildningar samtidigt”

Annette Perjans, Marknadsansvarig, Borås Gymnasier


Resultat

Den färdiga kampanjen känns som en succé! Genom att använda AI-teknologi kunde vi skapa ett bildmaterial som annars varit svårt att få fram på ett tidseffektivt sätt. Produkten är fysisk och inspirerande och lätt att plocka med sig hem. Vi hoppas att dialogen mellan barn och förälder om rätt utbildning startar kring ett spelkort!

.

Tillämpade arbetsområden

Digitala lösningar

  • Apputveckling
  • IT-lösningar
  • Spel
  • Webbutveckling
Kommunikation

  • Digital strategi
  • Kanalval
  • Kommunikationsstrategi
  • Koncept
Film/Foto/3D

  • Animationer/3D
  • Film
  • Foto
Fler case

Redo att samarbeta? Kontakta oss