Annette Perjans, marknadsansvarig på Almåsgymnasiet
Önskemålet var en engagerande och lättläst printprodukt som beskriver känslan hur det är att gå på Almåsgymnasiet samt hur elever och medarbetare upplever skolan som helhet. De ville lyfta mjuka värden som normalt sett inte är med i en programkatalog och framför allt känslan och bemötandet man får som elev av andra elever, lärare och övrig personal.
Magasinet visar den varma, engagerande och öppna känslan som finns på Almåsgymnasiet och har tagits emot väl. Mottagarna har bland annat lyft att helheten känns äkta, att det är fina bilder och bra texter. Den primära målgruppen, elever i åk 8-9, ska känna ett mervärde när de läser magasinet och att de ska veta vad de får om de väljer att läsa på skolan.
Almåsgymnasiet i Borås erbjuder sex nationella program med yrkesutgång. Inför det kommande rekryteringsarbetet till gymnasievalet ville Almåsgymnasiet ha hjälp att ta fram en programkatalog.
”Slutprodukten känns genuin, kvalitativ och både design, layout, färgsättning, bildmanér och tonalitet har en betydande roll för helheten och jag är glad att samarbetet fungerat så bra.”