Vårt samarbete resulterade i konkreta åtgärder för att stärka Borås Stads närvaro som attraktiv arbetsgivare. Vi utvecklade och lanserade en ny och förbättrad karriärwebb som inte bara speglar stadens unika identitet och värden, utan också tydligt presenterar de fördelar och möjligheter som anställda kan förvänta sig.
För att skapa en genomtänkt närvaro på olika plattformar utformade vi en omfattande innehållsstrategi. Denna strategi delades in i tre distinkta faser och inkluderar; Sociala medieinlägg som belyser fördelar och möjligheter med att jobba inom Borås Stad. Riktad annonsering för att nå en bredare publik samt en närvaro i dagspressen för att förstärka stadens varumärke som arbetsgivare.
Projektet har resulterat i en framgångsrik lansering av vår förnyade satsning för att stärka Borås Stads attraktionskraft som arbetsgivare. Genom vår omfattande insats har vi lyckats utveckla och lansera en förbättrad karriärwebb.
Genom en strategisk närvaro på olika plattformar kunde man se en exceptionell ökning i webbtrafiken. Redan under de första dagarna ökade antalet besökare på karriärwebben med över 3000%. Detta resultat är en tydlig indikation på projektets framgång och hur väl det har mottagits av publiken.
För att attrahera kompetenta medarbetare fokuserade vi i vårt senaste uppdrag med Borås Stad på att förstärka deras arbetsgivarvarumärke. Vi arbetade nära kunden för att identifiera deras unika identitet, styrkor och det värde de erbjuder som arbetsgivare.
I en konkurrensutsatt miljö där relationer är avgörande, var vår strävan att klargöra Borås Stads kärnvärden, syfte och de fördelar som medarbetare kan förvänta sig.
Vårt fokus låg på att skapa en tydlig och konsekvent kommunikationsstrategi för att stödja deras långsiktiga rekryteringsmål, samt att lansera en ny karriärwebb.