360-kampanj – Animationer & 3D

Uppdrag
Blåkläder arbetar med ständig produktutveckling och när det var dags att introducera den helt nya byxkollektionen i 4-vägsstretch fick Brainforest i uppdrag att hjälpa till.
Målet var att lansera genom en konceptualisering av ”stretch-begreppet” som helhet, men även att tydligt visa på fördelar och funktioner hos de produktnyheter som nu nått marknaden. Kollektionen bestod av två linjer, en hantverkslinje och en servicelinje. Målgruppen var hantverkaren som ställer höga krav på sina arbetskläder och som inte gör avkall på kvalitet, passform och komfort.
Begreppet uppmanar kunden att både stretcha sig själv och sin kompetens, och ramar in Blåkläders stretch-kollektion under ett gemensamt paraply.

Lösning
Blåkläder utmanar ständigt det konventionella för att sätta kundens behov i första rummet. För att möta det valde vi att arbeta under begreppet ”Stretch it”. Begreppet uppmanar kunden att både stretcha sig själv och sin kompetens, och ramar in Blåkläders stretch-kollektion under ett gemensamt paraply.
”Byggnadsbilden” som fungerade som huvudbild för kampanjen adderar en stretchande tanke och kompletterar de mer produktnära bilderna. Konceptet är skalbart för både små och stora enheter. Stretch it! är både attityd och en tydlig position för Blåkläder.


Resultat
Projektet landade i en 360-kampanj med enheter för sociala medier, webb, butik, utomhus och print. Resultatet blev en genomgående kraftfull lansering i ett spännande segment inom yrkeskläder. För Blåkläders kunder är ”Stretch it” naturligt – precis som deras byxor.



Tillämpade arbetsområden
Film/Foto/3D
- Animationer/3D