Marknadsföringsmaterial i 3D – Grafisk Identitet & Animationer/3D
Uppdrag
Till säsongen 2019 lanserar Borås Djurpark en helt ny Dinopark, med rörliga och högljudda dinosaurier i nytt, fint skick. Hela området som innefattar Dinopark har byggts om och även försetts med två utgrävningsplatser samt ett palenotologiskt tält där besökarna kan lära sig mer om dinosaurierna.
Brainforests uppdrag blev att ta fram grafisk profil och lanseringsmaterial för Dinopark. Vårt uppdrag blev också att hjälpa Borås Djurpark med sociala mediekampanjer för Dinopark.
För att ta upplevelsen av den nya Dinoparken en dimension längre gjordes design och produktion av logotyp och marknadsföringsmaterial i 3D.

Lösning
För att ta upplevelsen av den nya Dinoparken en dimension ytterligare gjordes design och produktion av logotyp och marknadsföringsmaterial i 3D. Logotypen typograferades och skulpterades först i 3D, för att därefter realtidsoptimeras och textureras i realistiskt stil. Logotypen ackompanjeras av en T-Rex.
För att skapa en hype kring den nya parken gjordes lanseringsmaterial i två steg. I steg ett tog vi fram ett teasermaterial med ett dinosaurieöga i fokus, som användes inför offentliggörandet av Dinopark. Till offentliggörandet av parken gjordes marknadsföringsmaterial med en poster-känsla, där logotyp syns tillsammans med en T-Rex. Borås stadssiluett även finns med i bakgrunden för att tydligare definiera Borås Djurpark som avsändare.
I båda stegen gjordes både bilder och rörligt material. I samband med teaser och lansering hjälpte vi också Borås Djurpark med sociala mediekampanjer för Dinopark. Därmed utformades framför allt det rörliga materialet för att fungera bra i sociala medier.


Tillämpade arbetsområden
Kommunikation
- Koncept
Film/Foto/3D
- Animationer/3D