100 kontor – Kommunikationsstrategi

UPPDRAG
HusmanHagberg grundades 1997 av två mäklare med ambitionen att förändra fastighetsmäklarbranschen. Idag, 24 år senare har kedjan över 100 kontor från Kiruna i norr till Malmö i söder men också med flera kontor i Spanien och i vår Svenska Fjällvärld. Vårt uppdrag blev att ta fram en varumärkesbyggande kampanj med syfte att tydliggöra HusmanHagbergs kraftfulla erbjudande till marknaden, men även deras geografiska räckvidd.
”Vi hjälper våra kunder att göra fler vinnande affärer än någonsin!”


LÖSNING
På HusmanHagberg drivs mäklarna av passion och gör sitt yttersta i varje enskild bostadsaffär. Detta ville vi fånga och tydliggöra. HusmanHagbergs mäklare är engagerade och målmedvetna vilket medför att deras kunder också är mer nöjda.
”Vi säljer fler bostäder än någonsin!”
”Vi ökar snabbare än någonsin!”
”Fler spekulanter än någonsin!”
”Svenska fjällen är hetare än någonsin!”
Budskapen paketerades i en bred varumärkeskampanj som drevs främst i digitala kanaler. Formspråket skulle omfamna hela kedjans bredd och snabbt tala till målgruppen.
”Vi fortsätter expandera – vi har momentum.”
– Fredrik Kjell, VD HusmanHagberg
UTMANINGAR
Att i en digital varumärkesbyggande kampanj snabbt förklara HusmanHagbergs erbjudande och framåtlutade ambitioner.
Resultat
En kommunikationsinsats där det affärsnära erbjudandet är drivande och upplevelsen av varumärket skulle vara tydlig för att snabbt kommunicera och skapa intresse för vidare kontakt. Kampanjen är synlig på husmanhagberg.se, genom bannerannonser och SoMe-inlägg på Instagram, Facebook och LinkedIn.
Tillämpade arbetsområden
Kommunikation
- Kommunikationsstrategi
- Koncept
Film/Foto/3D
- Animationer/3D
- Film