”Hemma överallt” - inspirerande storytelling – Koncept & Film

Uppdrag
HusmanHagberg är fastighetsmäklaren som under 20 år positionerat sig som den lyhörda, innovativa och modiga fastighetsmäklaren med kunden i centrum. Idag har man drygt 90 kontor i Sverige samt ett kontor i Spanien. HusmanHagberg jobbar sedan tidigare med kunderbjudandet och taglinen ”Vi börjar där andra nöjer sig”, som återspeglar bolagets värdeord äkta, passionerad vinnare. Som nästa steg i detta och för att tydliggöra att man verkligen jobbar med kunden i centrum och hjärta och passion i allt man gör utvecklades konceptet ”Hemma överallt”. Brainforests uppdrag blev att utveckla en story för Hemma överallt och ta fram två filmer, en intern och en extern, som förklarar budskapet. Målet med Hemma överallt var att fortsätta stärka varumärket och tydligt kommunicera vad HusmanHagberg står för och hur man jobbar.
Vi hjälpte HusmanHagberg att utveckla en story för konceptet Hemma överallt och ta fram två filmer som förmedlar konceptet.
Lösning
Arbetet inleddes med att en intern story togs fram som förklarade konceptet Hemma överallt. Målet med storyn var att bygga stolthet kring varumärket och förankra budskapet Hemma överallt i organisationen. Storyn lade sedan grunden för den interna filmen som lanserades i samband med bolagets kick-off, där alla kontor var samlade. I nästa steg utvecklades en extern film som hjälper HusmanHagberg att mot kunder och samarbetspartners tydliggöra vad man står för och hur man arbetar. Att kunderna finns överallt och att man på HusmanHagberg känner sig hemma där kunderna är, oavsett var de befinner sig och oavsett situation i livet. Det är den externa filmen som visas i detta case. Vi tog också fram radioreklam i en kort och en lång version.

HusmanHagberg känner sig hemma där kunderna är, oavsett var de befinner sig och oavsett situation i livet.
Resultat
Resultatet blev ett budskap och ett koncept med mycket hjärta, som bygger stolthet internt och som utåt visar upp många av de mjuka värden som innefattas i varumärket HusmanHagberg. Framför allt blev det ett nytt sätt för HusmanHagberg att både internt och externt beskriva vad man verkligen menar med att man sätter kunden i centrum. I nästa steg kommer fler enheter att tas fram för konceptet Hemma överallt.

Tillämpade arbetsområden
Kommunikation
- Koncept
Film/Foto/3D
- Film