Femårsplan med flera tillväxtfaser – Varumärkesutveckling & Film
Varumärkesresan som skapade passionerade elkonsulter

Utmaning
För att fortsätta vara i framkant och utmana branschen ville IKKAB se över verksamheten för att effektivisera sig ytterligare. Under 2016 genomförde företaget en varumärkesresa för att stärka identiteten och tog hjälp av Brainforest med den strategiska delen. Tillsammans med IKKABs personal genomfördes ett flertal workshops som mynnade ut i en ny femårsplan med flera tillväxtfaser.
Varumärkesresa för att renodla verksamheten och erbjudandet.

Lösning
IKKAB genomförde en strategiprocess enligt Brainforests evolutionsmodell. Under ett antal workshops med vår varumärkesstrateg och IKKABs medarbetare vände vi ut och in på affärsmodell, marknad och omvärld, lärde känna kunderna och mejslade fram ett kunderbjudande anpassat efter IKKABs behov.
Filmer och intern brand book.

Resultat
Utifrån varumärkesarbetet togs flera filmer fram. Filmerna visades internt och fick ett bra mottagande. Filmerna används även vid rekryteringen av ny personal. Förutom filmerna har även en G.L.Ö.D-bok tagits fram som används internt.
Tillämpade arbetsområden
Varumärkesutveckling
- Affärsmodelldesign
Film/Foto/3D
- Film