Lekfullt butikskoncept – Grafisk Identitet & Print

Uppdrag
Uppdraget grundade sig i att Kappahl ville utveckla sin barnavdelning till ett eget butikskoncept – Kappahl Kids. Vårt uppdrag blev att visualisera och ta fram olika komponenter och enheter till det nya butikskonceptet.
Det nya butikskonceptet Kappahl Kids utgår från barnen och lekfullhet och inspiration får därmed ta stor plats.

Lösning
Det nya butikskonceptet Kappahl Kids utgår från barnen och lekfullhet och inspiration får därmed ta stor plats. Nytt är också att man tydligare lyfter fram de olika varumärkena och har skapat en struktur i butik som ska göra det enklare för kunderna att hitta rätt.
Vi hjälpte till med olika delar i arbetet, från story, logotyp och grafiskt manér (färger, symboler och tonalitet) till butiksskyltar, tapetmönster, påsar, förpackningar, presentkortshållare och material för digitala skärmar.

Resultat
Det nya konceptet Kappahl Kids lanserades den 28 februari 2019 i butiken Ringens köpcentrum på Söder i Stockholm.


Tillämpade arbetsområden
Kommunikation
- Koncept