Från logistiska utmaningar och kostsam produktion till enorma besparingar i tid, pengar och frakter. Kappahl har nästan 400 butiker fördelat på fyra olika marknader. Tidigare försåg man butikerna med lokal kommunikation genom central produktion, tryck och distribution.
Brainforest föreslog en smartare lösning, Distributed Marketing, som gör det möjligt för butikerna att ta fram egna lokala budskap utan att äventyra varumärkets visuella identitet och verbala tonalitet.
Lösningen bygger på generella kampanjmoduler som kompletteras med preciserade och lokala budskap som butikerna själva enkelt komponerar och skriver ut via ett webbgränssnitt. Tack vare fördesignade mallar säkerställs alltid varumärkets uttryck.
Förutom att det var vi på Brainforest som tipsade Kappahl om lösningen är det också vi som tar fram de generella kampanjmodulerna och de fördesignade printmallarna.
”Kappahl Pageflex är ett utmärkt exempel på stor affärsnytta som Brainforest har tillfört oss.”
– Cilla Jansson, Store Communication
Graphic & Digital Specialist, Kappahl.