Design och logotyp för ny kollektion – Koncept & Grafisk Identitet
Utmaning
Brainforests utmaning var att ta fram design för en kollektion tekniska funktionskläder för barn och ungdomar. Lydelsen var förutbestämd, WOXO 720°, och resultatet skulle andas snowboard, ski och skatekultur, men inte vara låst till att enbart funka med framtida ungdomshypade sporter eller aktiviteter. Dessutom skulle en stark symbol vara en del av loggan.

Lösning
Vi arbetade fram ett gäng olika förslag som alla hade udda W samt en integrerad symbol som förknippas med skate, ski och snowboard.

Resultat
Kappahl föll för en version som hade ett W med stor pondus och särskiljningsförmåga samt en symbol som kunde extraheras, men ändå stå starkt för sig självt. Symbolen är såpass abstrakt att den kan laddas med olika värden i framtiden, men ändå har den ett tillräckligt konkret utseende för att höra hemma där den ska vara. Symbolen är brodyrvänlig och går att applicera på många olika sätt.

Tillämpade arbetsområden
Kommunikation
- Koncept