– Vi formgav avatarerna som framtida hjältar inom sitt yrke och placerade dem på ett självsäkert sätt i de sociala kanaler som målgruppen rör sig på.
Den första delen av kampanjen lanserades under våren 2023 och genererade ett så stort intresse från eleverna att spelkorten tog slut! Nu lanseras kampanjen i sin helhet och innefattar strategiska köp i social media med rörliga avatarer, digitala ytor, stortavlor och fysiska enheter ute på skolorna.
– Vi är jättenöjda med utformningen av kampanjmaterialet. Det är en skicklig vidareutveckling från Level Up-kampanjen till ett lekfullt men mer moget uttryck för att få grundskoleelever att välja gymnasieprogram utifrån intresse och mål i livet. Snyggt och modernt!
Annette Perjans, marknadsansvarig Almåsgymnasiet
AI-genererade avatarer ska matcha elev med rätt utbildning för program i gymnasiet. Lösningen har tagits fram för Borås stad och riktar sig till åttonde- och niondeklassare i regionen. Kampanjen har nästan helt och hållet utvecklats av AI.