Analysen lade grunden för ett större varumärkesarbete som resulterade i lanseringen av ett nytt namn och en ny grafisk profil. I januari 2024 blev Borås Elnät och Splitvision Nätkraft Borås. Namnet täcker in både elnät, fiber och den palett av olika tjänster som Nätkraft erbjuder. Namnbytet innebär att Nätkraft kan erbjuda sina kunder ännu bättre service, möta framtidens behov av el- och fibertjänster och fortsätta ge Borås kraft att växa in i framtiden.
Brainforest levererade en ny grafisk profil med ett nytt namn och logotyp, samt en ny sajt i den nya grafiska profilen. Uttag av profilen kan även ses på fakturor, företagsbilar, mässmaterial och annat marknadsmaterial.
”Det är roligt när något man arbetat med länge äntligen går live. Jag blir glad varje gång jag ser de nya fina bilarna rulla på stan!”
Carolina Bergquist Suarez, Art Director
Brainforest har arbetet med Borås Elnät och Splitvision i flera år. Det ursprungliga uppdraget var att göra en analys för att utvärdera om bolaget var i behov av att byta namn.
Vi genomförde en undersökning bland kunder, prospekts och medarbetare. Undersökningen visade att det var otydligt vilken typ av tjänster som bolagets varumärken erbjöd och det fanns även en intern önskan om mer samarbete mellan verksamheterna.