Ett starkare varumärke – Webb & grafisk identitet

Uppdrag
ByggArvid är det gedigna byggföretaget som har funnits sedan 1943, de bedriver verksamhet inom byggentreprenad, projektutveckling och bostäder. När ByggArvid hösten 2019 ville utveckla sitt varumärke vände de sig till oss på Brainforest och vi fick i uppdrag att genomföra en varumärkesstrategi med syftet att skapa ett modernare ByggArvid med fokus på medarbetare och kunder.



”Målet med varumärkesstrategin är att skapa nya affärer, locka nya medarbetare och stärka varumärket. Vi ville ha hjälp med att hitta en planläggning för att synliggöra varumärket ByggArvid och tydliggöra våra värderingar genom en ny grafisk profil och kommunikationsplan. Vi känner att vi helt klart är på rätt väg.”
– Elisabeth Dahlgren, VD på ByggArvid
Lösning
Brainforest genomförde tillsammans med ledningsgruppen analyser av samtliga byggstenar i affärsmodellen och utvecklade bl a avgränsade kundsegment och ett tydligt kunderbjudande som designades för att skapa lönsamma värden för i första hand kunder men också medarbetare. Nästa steg handlade om att skapa en uppdaterad grafisk identitet.


Resultat



Tillämpade arbetsområden
Digitala lösningar
- Webbutveckling
Varumärkesutveckling
Kommunikation
- Kommunikationsstrategi
- Koncept