One Bag Habit – Koncept
Ett gemensamt initiativ som minskade konsumtionen av plastpåsar i hela modesverige

Utmaning
Brainforest fick i uppdrag av H&M, Kappahl och Lindex att konceptualisera och kommunicera ett gemensamt initiativ till att minska påskonsumtionen. Resultatet blev One Bag Habit som informerar om påsars miljöpåverkan och hur ett ändrat beteende kan spara på jordens resurser. Konceptet är också framtaget för att bjuda in andra företag att ansluta sig och nu har även MQ och Gina Tricot valt att hänga på.
Tillämpade tjänster
Koncept för minskad påskonsumtion och ökad miljömedvetenhet.
Lösning
Uppdraget gavs till Brainforest under våren 2017 och skulle innehålla följande delar:
• Namnförslag
• Copy
• Logo
• Design
• Produktion

Projekt med stort genomslag.
Resultat
Kampanjen består av:
• POS-material
• Dagspressannonser
• Annonsmaterial för sociala medier
One Bag Habit lanserades 1 juni 2017 och mer information om One Bag Habit hittar du på onebaghabit.se.
Även media har lyft projektet och bland annat skriver SVT om One Bag Habit här.

Tillämpade arbetsområden
Kommunikation
- Koncept