Filmen som satte medarbetarna i fokus – Film

Utmaning
Senab kontaktade Brainforest för att få hjälp med en varumärkesfilm som skulle spegla företaget. Syftet med filmen var att visualisera Senabs nya ledord hjärta, engagemang samt visualisera och lyfta varumärkesplattformen.
Tillämpade tjänster
Varumärkesfilm som visualiserar ledorden hjärta och engagemang.
Lösning
Efter grundlig research bestämdes det att filmningen skulle ske på flera platser och Brainforest filmade hos flera av Senabs kunder samt på Senabs kontor i Göteborg, Stockholm och Malmö. Målet var att få fram att det är medarbetarna som är Senabs byggstenar. Ett flertal språkversioner togs fram för att filmen skulle fungera i olika länder.
Medarbetarna i fokus.
Resultat
Filmen lanserades 2017 under en intern kickoff, men kommer även att vara en kanal för extern marknadsföring av Senab. De är mycket nöjda med resultatet och upplever att medarbetarna verkligen kom i fokus samt att ledorden lyfts på ett väl genomtänkt sätt.
”Interiors matching your vision
Vi tror att goda idéer föds på kontoret. Även om tekniken gör att vi kan arbeta lite varstans, är det viktigt att ha tillgång till en inspirerande arbetsmiljö på jobbet. För det är i samvaro med kollegorna, som de goda idéerna föds och lojaliteten med företaget stärks. Med detta som utgångspunkt gör vi allt för att våra kunders inredning ska matcha dess företagsvision oavsett om det handlar om kontor, hotell eller offentliga miljöer.
Med nästan 40 års erfarenhet levererar vi inredning med känsla och hög servicegrad; alltid med kunden i centrum.
I vårt samarbete med kunder, arkitekter och konsulter bidrar vi med vår unika produktkunskap, leveranssäkerhet och ett ovanligt brett sortiment. Genom vår serviceorganisation kan vi garantera väl genomförda projekt oavsett storleken.”
Mer information om Senab hittar du på senab.com.

Tillämpade arbetsområden
Varumärkesutveckling
Film/Foto/3D
- Film