Ski Bike Hike Ulricehamn - Webb & grafisk profil

Uppdrag

Ulricehamn är, och har länge varit, en populär destination för skidåkare. Under 2022 fick Ulricehamns skidbacke nya ägare. De hade ett tydligt mål att göra anläggningen till södra Sveriges självklara destination för människor som är intresserade av utförsåkning, cykling och vandring. Resan mot ett nytt varumärke kunde börja och vi fick i uppdrag att utveckla en grafisk profil, logotyp och webbsajt som lyfter anläggningen som destinationsmål.

Lösning

Uppdraget inleddes med att en profil togs fram utifrån definierade mål och målgrupper. Designen skulle vara äventyrlig och inspirerande. Brainforest skapade en tydlig identitet med en grafisk profil där namn, färger och logotyp verkar enhetligt tillsammans. Vi tog även fram en lättnavigerad webbsajt som inspirerar och förmedlar skidglädje genom härliga bilder, design och copy. Dessutom producerades matchande material för sociala mediekampanjer och annonsering i traditionell media.

Resultat

Ett helhetspaket som sätter Ski Bike Hike Ulricehamn på kartan.

Tillämpade arbetsområden

Digitala lösningar

  • Apputveckling
  • IT-lösningar
  • Spel
  • Webbutveckling
Varumärkesutveckling

  • Affärsmodelldesign
  • Ideologi
  • Produktutveckling
Fler case

Redo att samarbeta? Kontakta oss