The incredible 100s – Kommunikationsstrategi
Uppdrag
HusmanHagberg är fastighetsmäklaren med över 100 kontor från Kiruna i norr till Malmö i söder men också med flera kontor i Spanien och i svenska fjällen. Med en stark företagskultur och passionerade mäklare blev vårt uppdrag att inför kedjans årliga digitala Kick-off ta fram ett tema som skulle genomsyra hela eventet. ”The Incredible 100s” fick se dagens ljus.
”HusmanHagberg are The Incredible 100s”

Lösning
”Med glimten i ögat och klassisk berättarteknik porträtteras mäklarna och deras superkrafter”



Utmaningar
Att i en digital direktsändning ha ett intresseväckande och hållbart formspråk som entusiasmerar och främjar företagskulturen och utmanar inför framtida arbete.


Resultat
En kommunikationsinsats där syftet var att stärka företagskulturen, bekräfta de enskilda medarbetarnas hårda arbete och genom en rolig tvist skapa engagemang i organisationen. Materialet var synligt under det digitala eventet.


Tillämpade arbetsområden
Kommunikation
- Digital strategi
- Kanalval
- Kommunikationsstrategi
- Koncept
Film/Foto/3D
- Animationer/3D
- Film
- Foto