Web
Projektbeskrivning

VOID CYCLING

Utmaning

VOID Cycling ville förbättra sin viktigaste försäljningskanal och bad oss om hjälp med att utveckla en ny e-handelsplattform. Dessutom ville de ha hjälp med olika kampanjer i rätt kanaler.

Lösning

Brainforest tog fram idé, design och layout för den nya e-handeln och skapade en responsiv plattform där flera betalningsmöjligheter och valutor inkluderades. 

Vi tog även fram en social kampanjplan där olika insatser planerades och riktades mot målgrupper som har intresse för cykelsporten. Brainforest arbetade både med rörligt material på bland annat Facebook och Instagram, men genomförde även carousel-kampanjer på Facebook där utvalda produkter frontades och länkade till respektive produkt på voidcycling.com.

Då VOIDs målgrupp till stor del använder sig av sociala medier valde vi att lägga ett stort fokus på köpta utrymmen på framför allt Facebook. Dessutom adderades en Facebook-pixel på e-handelssajten för att kunna mäta resultatet ännu bättre och följa upp med ytterligare annonser till målgruppen.

Resultat

Den nya e-handeln är användarvänlig, inspirerande och lockar besökaren till köp samtidigt som den framhäver produkterna i sitt rätta element. 

De sociala kampanjerna har nått rätt målgrupp på ett kostnadseffektivt sätt och trafiken ökar stadigt.

Dela

  • Designledare
  • Magnus Wallmark
  • Digital strateg
  • Johan Bengtsson
  • Webbledare
  • Björn Jansfelt
  • Copywriter
  • Karolina Peeker

https://brainforest.se/wp-content/uploads/2016/08/Void_Web_Units_1600x1040_@2x.jpg
https://brainforest.se/wp-content/uploads/2016/08/Void_Web_Mobile_1600_@2x.jpg
https://brainforest.se/wp-content/uploads/2016/08/Void_Web_Landing1_1600_@2x.jpg
https://brainforest.se/wp-content/uploads/2016/08/Void_Web_Landing_1600_@2x.jpg