Kenneth Qfvarnström

Affärsdesigner, varumärkesstrateg & Creative Director

Strateg som skapar välbyggda varumärken

Kenneth Qfvarnström har genomfört 100-tals fullskaliga varumärkeskoncept, kommunikationsstrategier och kreativa kampanjer under de senaste åren för både små regionala företag och stora multinationella koncerner. Utvecklade i mitten av 00-talet en darwinistisk processmodell för hur ett varumärke byggs och kultiveras. Var under 2009 en av medstiftarna till ”Business Model Canvas”. Har studerat neuroestetik, synestetisk design och artificiell intelligens.
Föreläser om ”Moonshot Branding” och ”How To Become A Serial Skiller”. Har gästföreläst vid amerikanska, tyska och svenska universitet.

Har varit bartender i ”The Late Late Night show” med James Corben, ofrivillig chaufför i ”Gumball 3000”, gillar kanadensiska ”A Tribe Called Red”, har skrivit lyrik för Warner Music och gosar mycket med engelska bulldoggen ”Angus” (om inte de två italienska vinthundarna ”Lizzy” och ”Joplin” blir alltför avundsjuka). Är speciellt intresserad av konst och arkitektur. Filosoferar till vardags kring hur människan kan utvecklas för att må bra i vår digitala biotop.

Specialistområden:
Trenddriven innovation
Affärsutveckling
Varumärkesstrategier
Kreativ ledning (CD)
Copywriting
Kommunikation

Har studerat:
Kommunikationsvetenskap. Karlstad Universitet.
Kriminologi. Karlstad Universitet.
Marknadsjuridik. Lunds Universitet.
Affärsdesign. Accademia Domus. Milano.
Sensory Marketing. SDSU. San Diego.

Har du träffat alla?

Redo att samarbeta? Kontakta oss

  • Fiskhamnsgatan 6C
  • 402 42 Göteborg