Fredrik Kjell, VD HusmanHagberg
På HusmanHagberg drivs mäklarna av passion och gör sitt yttersta i varje enskild bostadsaffär. Detta ville vi fånga och tydliggöra. HusmanHagbergs mäklare är engagerade och målmedvetna vilket medför att deras kunder också är mer nöjda.
Budskapen paketerades i en bred varumärkeskampanj som främst drevs i digitala kanaler. Formspråket skulle omfamna hela kedjans bredd och snabbt tala till målgruppen.
En kommunikationsinsats där det affärsnära erbjudandet är drivande. Upplevelsen av varumärket är tydlig för att snabbt kommunicera och skapa intresse för vidare kontakt. Kampanjen syntes på husmanhagberg.se, genom bannerannonser och SoMe-inlägg på Instagram, Facebook och LinkedIn.
HusmanHagberg grundades 1997 av två mäklare med ambitionen att förändra fastighetsmäklarbranschen. Idag, 24 år senare har kedjan över 100 kontor från Kiruna i norr till Malmö i söder men också med flera kontor i Spanien och i vår Svenska fjällvärld.
Vårt uppdrag blev att ta fram en varumärkesbyggande kampanj med syfte att tydliggöra HusmanHagbergs kraftfulla erbjudande till marknaden, men även deras geografiska räckvidd.