
Byggarvid
Varumärkesstrategi med fokus framåt
ByggArvid är det gedigna byggföretaget som har funnits sedan 1943. De bedriver verksamhet inom byggentreprenad, projektutveckling och bostäder.
När ByggArvid hösten 2019 ville utveckla sitt varumärke vände de sig till oss på Brainforest och vi fick i uppdrag att genomföra en varumärkesstrategi med syftet att skapa ett modernare ByggArvid med fokus på medarbetare och kunder.

”Målet med varumärkesstrategin är att skapa nya affärer, locka nya medarbetare och stärka varumärket.”
”Elisabeth Dahlgren, VD på ByggArvid

Mot en ny uppdaterad grafisk identitet
Brainforest genomförde tillsammans med ledningsgruppen analyser av samtliga byggstenar i affärsmodellen. Därefter utvecklades bland annat avgränsade kundsegment och ett tydligt kunderbjudande. Allt designades för att skapa lönsamma värden, för i första hand kunder, men även för medarbetarna. Nästa steg handlade om att skapa en uppdaterad grafisk identitet.




Slutresultatet
Arbetet resulterade i en ny logotyp, en grafisk identitet, kommunikation i sociala medier i form av annonsering samt en ny hemsida med tydligare kundsegment, byggentreprenad, projektutveckling och bostäder. En mer personlig och transparent sida av företaget helt enkelt.

Utvalda case
Här hittar du ett urval av våra uppdrag där strategi, kreativitet och genomförande samverkar för att skapa verklig effekt.