Brainforest genomförde tillsammans med ledningsgruppen analyser av samtliga byggstenar i affärsmodellen. Därefter utvecklades bland annat avgränsade kundsegment och ett tydligt kunderbjudande. Allt designades för att skapa lönsamma värden, för i första hand kunder, men även för medarbetarna. Nästa steg handlade om att skapa en uppdaterad grafisk identitet.
Arbetet resulterade i en ny logotyp, en grafisk identitet, kommunikation i sociala medier i form av annonsering samt en ny hemsida med tydligare kundsegment, byggentreprenad, projektutveckling och bostäder. En mer personlig och transparent sida av företaget helt enkelt.
”Elisabeth Dahlgren, VD på ByggArvid
ByggArvid är det gedigna byggföretaget som har funnits sedan 1943. De bedriver verksamhet inom byggentreprenad, projektutveckling och bostäder.
När ByggArvid hösten 2019 ville utveckla sitt varumärke vände de sig till oss på Brainforest och vi fick i uppdrag att genomföra en varumärkesstrategi med syftet att skapa ett modernare ByggArvid med fokus på medarbetare och kunder.