Acre

En ny, självsäker profil för Acre

Som många andra projekt började vårt samarbete med Acre i strategiarbetet. Genom att arbeta med deras uppdaterade affärsplan, med Business Model Canvas som grund, blev det tydligt att företaget stod inför en viktig förändring. Beslutet att ta bort "efternamnet" Skogstjänst och istället bli kort och gott Acre var ett naturligt steg för att spegla företagets utveckling och ambitioner.

Hög delaktighet

I nära samarbete med hela organisationen – från ägare till utförare – definierade vi även företagets värderingar, mission och vision. Acre är entreprenörsdrivet in i kärnan, och den nya profilen behövde spegla just detta.

Lyhörda!

”Att arbeta med en kund som är lyhörd och som vågar förändra är det jag brinner mest för. Att de dessutom är modiga nog att bjuda in hela organisationen gör ju att resultatet verkligen kommer inifrån…”

Peter Algebäck, affärsutvecklare/vd Brainforest

Självsäkerhet med en tydlig logotyp.

Den visuella identiteten förstärks av en självsäker logotyp: acre. Med ett gement "a" och en avslutande punkt signalerar den trygghet, tydlighet och målmedvetenhet – vi är acre. Punkt. Det är ett uttryck som både speglar företagets entreprenörsanda och deras sätt att göra affärer: rakt på sak, utan onödiga omvägar.

Logotypen blir en central del av den nya profilen och återkommer konsekvent i alla sammanhang – från digitala plattformar och tryckt material till fordon och arbetskläder. Tillsammans med det grafiska mönstret skapar den en stark igenkänning och en visuell identitet som är både modern och tidlös.

Resultat.

En stark och självsäker visuell identitet med tydliga färger, en kraftfull logotyp och ett dynamiskt mönster som genomsyrar alla kanaler – från fordon och filmer till digitala plattformar. En identitet som inte bara visar vilka Acre är idag, utan också vart de är på väg.

Digtala lösningar

Hemsidan har uppdaterats tekniskt och visuellt med fokus på att visa bredden i utbudet.

Strategiskt bollplank

Brainforest arbetar löpande som bollplank för Acre, både för att lösa snabba uppdrag men även för att tänka kreativt och strategiskt på sikt. Alltid med affärsnytta och Acres affär i fokus.

Varumärke

En uppdatering har gjorts. Men som i alla varumärkesarbeten så handlar det om att leva upp till värderingarna. Detta sker både av personal på Acre men även hur vi förmedlar det till marknaden via kommunikation i många kanaler.

Film / Foto / 3D

Under 2024 har vi filmat och fotograferat arborister, tjänstemän och röjningspersonal ute på uppdrag för att fånga Acre i arbete. Alltid med säkerheten i fokus.

Utvalda case

Här hittar du ett urval av våra uppdrag där strategi, kreativitet och genomförande samverkar för att skapa verklig effekt.