Kappahl Kids

Lekfullt butikskoncept – grafisk identitet och print

Uppdraget grundade sig i att Kappahl ville utveckla sin barnavdelning till ett eget butikskoncept – Kappahl Kids. Vårt uppdrag blev att visualisera och ta fram olika komponenter och enheter till det nya butikskonceptet.

Det nya butikskonceptet Kappahl Kids utgår från barnen. Lekfullhet och inspiration får därmed ta stor plats.

Nytt är också att man tydligare lyfter fram de olika varumärkena och därmed skapat en struktur i butik som gör det enklare för kunderna att hitta rätt.

Vi hjälpte till med flera olika delar i arbetet. Allt från story, logotyp och grafiskt manér till butiksskyltar, tapetmönster, påsar, förpackningar, presentkortshållare och material för digitala skärmar.

Kappahl Kids lanserades på Ringens köpcentrum i Stockholm

Det nya konceptet Kappahl Kids lanserades den 28 februari 2019 i butiken Ringens köpcentrum på Söder i Stockholm.

Utvalda case

Här hittar du ett urval av våra uppdrag där strategi, kreativitet och genomförande samverkar för att skapa verklig effekt.