Varumärkesutveckling
Behöver varumärket vitaliseras? Har det tappat i lyskraft? Hur är det rustat för nya trender och en snabbföränderlig omvärld? Hur är varumärkets ställning hos medarbetarna? Var finns framtidens ambassadörer? Brainforest skapar övergripande strategier som ger konkreta effekter.
Varumärkesplattform
Hur skapar du och tar tillvara lönsamma kundvärden i din verksamhet. Affärsmodellen är ett dynamiskt styrinstrument som ger dig en överskådlig bild av dina viktigaste affärsprocesser. När de är identifierade är det enkelt att snabbt designa vägen framåt när marknaden förändras.
Affärsmodell
Ideologin är livsåskådningen som alla varumärken måste utveckla på insidan av sina verksamheter. Det är med hjälp av ideologin som man kan skapa en kultur. Vi hjälper dig att fokusera varumärket med värdegrund, mission, vision, löfte och syfte.

Behovs- och trendanalyser
Vi har lotsat många uppdragsgivare genom processen att både överblicka verksamhetens egna behov och identifiera förändringar hos kunder och marknad. Resultatet blir analyser, praktiska instrument som visar vilka insatser som har högst prioritet och vilka långsiktiga förändringar som måste påbörjas för framtida framgång.
Utvalda case:

