Sparbanken Alingsås
Ett koncept som lyfter bredden av Sparbanken Alingsås samhällsengagemang.
Kappahl
”Kappahl Pageflex är ett utmärkt exempel på stor affärsnytta som Brainforest har tillfört oss.”
Nätkraft Borås
Brainforest har arbetet med Borås Elnät och Splitvision i flera år. Det ursprungliga uppdraget var att göra en analys för att utvärdera om bolaget var i behov av att byta namn.
Stiftelsen Simonsland
En grafisk profil som lyfter Stiftelsen Simonsland. Brainforest fick i uppdrag från Kanico att ta fram material för Stiftelsen Simonsland i samband med att den grundades.
Borås Tapetfabrik & Majblomman
Brainforest har under nästan ett år arbetet tillsammans med Majblomman och Borås Tapetfabrik för att skapa tapeten Majken.
Bowlers
Bowlers är en plats där alla är välkomna! Där man blir sedd, välkomnad och bemött proffsigt. En plats där man kan ha kul med vänner, familj, kollegor eller nya bekanta.
Fönsterfoliering Navet
Nu pryds Navet Science Center fastighet med en färgsprakande foliering. Brainforest har tagit fram AI-genererade bilder, noggrant utformade för att dra till sig blickarna och väcka intresse för Navets verksamhet redan utanför byggnaden.
Arbetsgivarvarumärke
För att attrahera kompetenta medarbetare fokuserade vi i vårt senaste uppdrag med Borås Stad på att förstärka deras arbetsgivarvarumärke.
Level up 2.0
AI-genererade avatarer ska matcha elev med rätt utbildning för program på gymnasiet. Lösningen har tagits fram för Borås stad och riktar sig till åttonde- och niondeklassare i regionen.
Wellon
Från en önskan om en starkare kundrelation till en ny interaktiv plattform. I samarbete med Wellon har vi utvecklat en app där användarens individuella behov är i fokus.
Navet Science Center
Brainforest fick i uppdrag att skapa en inspirerande och lättnavigerad sajt för Navet Science Center. Sajten skulle på ett tydligt sätt presentera verksamhetens erbjudande och skapa en förväntan inför besöket.
Ski Bike Hike
Ett helhetspaket som sätter Ski Bike Hike Ulricehamn på kartan.
Bröstcancerföreningen Johanna
Ingen ska behöva vara ensam med sin bröstcancer. En engagerande kampanj som uppmärksammade föreningens medlemslöfte.
Borås vision
Visuellt häftig kampanj som speglar de fyra visionsområderna för Borås.
Gina Tricot / Allvar
Ett designsamarbete mellan Gina Tricot/Allvar och en del i Gina Tricots resa för att bli mer hållbara. Med hjälp av en avancerad 3D och kamerateknik lyckades vi fånga den häftiga känslan mellan simulation och verklighet.
Halloween
Vi är stolta över att tillsammans med Borås Djurpark ha skapat en rysligt fin Halloween-kampanj! Kampanjen är delvis genererad via AI och finns i både stillbilder och rörligt material.
Handfasta miljötips
Brainforest fick i uppdrag att ta fram en kampanj med kreativa och handfasta miljötips till Borås Energi och Miljö.
Betongkalkylator
Tillsammans med Betongmästarna i Borås utvecklade vi en betongkalkylator som presenterar priset direkt för besökaren. Det visste vi skulle sticka ut! Gensvaret, en fantastisk klickfrekvens, massor av intresse och förstås en hel del nya kunder.
First Camp webb
First Camp har de senaste åren vuxit från några få campingar till över 60 destinationer i flera länder. När deras gamla webblösning inte längre räckte till fick vi på Brainforest uppdraget.
Fotografering Mark o Energibyggarna
Personligt och med en sammanhängande touch över hela bredden av alla bolagets områden. Det var känslan vi eftersträvade när våra fotografer besökte några av de projekt som Mark & Energibyggarna anlägger.
Staffare film
I en varumärkesfilm är det primära målet att väva samman rätt associationer med varumärket. För Staffare är dessa associationer djupt rotade i kärnvärdena av trygghet och kunskap.
Wildlife Camp
Högt beläget över savannen ligger Borås Djurparks Wildlife Camp. Här erbjuds besökarna en spännande tältövernattning i en oslagbar miljö.
Kommunikationsstrategi
För Blåkläder är hållbarhet en självklar aspekt av att tillverka och distribuera arbetskläder. Vårt uppdrag blev att ta fram ett begrepp som tydliggör både riktningen för hållbarhetsarbetet, men även engagemanget för hela produktions- och distributionskedjan.
Visionsfilm
Borås Energi och Miljö har en viktig roll i boråsarnas liv. Vi fick uppdraget att med en film berätta om allt arbete som krävs för att vardagen i Borås ska fungera. Och hedra alla de som ser till att den gör det.
The incredible 100s
Med en stark företagskultur och passionerade mäklare blev vårt uppdrag att inför kedjans årliga digitala Kick-off ta fram ett tema som skulle genomsyra hela eventet.
TeXtreme
Vi tog fram en design som speglade TeXtremes innovativa och aktiva anda. Montern kommunicerade deras kärnvärden och lyfte materialet på ett visuellt tilltalande sätt.
Vilokan
Vilokans mässmonter på IFAT – världens största miljöteknikmässa – i München.
Borås TME webb
En inspirerande webbplats med stora möjligheter till variation i presentationen av innehåll. En site som skapar stolthet hos boråsaren genom att presentera staden på ett attraktivt sätt.
Mina sidor
Brainforest fick i uppdrag att vara med och utveckla ett webbgränssnitt för Mina sidor åt Borås Energi och Miljö. Ett lyckat resultat med en appliknande känsla!
IF Elfsborg webb
På elfsborg.se ska det vara enkelt att hitta rätt information. Vi hjälpte Elfsborg med en tydligare struktur och fler möjligheter att på ett lättare sätt kommunicera olika kampanjer och delar av verksamheten.
Almås programkatalog
Almåsgymnasiet i Borås erbjuder sex nationella program med yrkesutgång. Vi tog fram ett inspirerande, engagerande magasin som vänder sig rakt mot målgruppen.
Leech
Leech är ett skandinaviskt varumärke som erbjuder sportfiskeutrustning via en egen e-handel. Vi fick i uppdrag att ta fram ett konceptuellt kommunikationsmanér för att kommunicera företagets rabatterbjudanden.
Kodjakten
Ett treårigt projekt under arbetsnamnet “Hemester” landade i uppdraget att skapa en lättnavigerad, användarvänlig app. Appen presenterar aktiviteter som ger hela familjen en rolig upplevelse.
Movesoon
I en föränderlig bostadsmarknad ville HusmanHagberg bana väg med en ny app. Movesoon – en anonym app där du kan “känna av” marknaden innan du riktigt bestämt dig.
Textile Fashion Center webb
Textile Fashion Centers vision är att vara Europas ledande center för hållbar utveckling och innovation inom textil och mode. Här skapas framtiden med stark inspiration av historien. Vi skapade webben!
Borås Djurpark webb
Webben är ett viktigt skyltfönster för Borås Djurpark. Vi har tagit fram en snabb och lättnavigerad sajt som underlättar för besökarna att hitta rätt information, men som också lyfter parken som destinationsmål.
HusmanHagberg webb
Med en ständigt föränderlig marknad och ett samhälle som digitaliseras i hög takt valde HusmanHagberg att satsa på en helt ny skalbar webbplattform.
100 kontor
Med syfte att tydliggöra HusmanHagbergs kraftfulla erbjudande till marknaden, men även deras geografiska räckvidd tog vi fram en bred varumärkeskampanj som främst drevs i digitala kanaler.
ByggArvid
ByggArvid är det gedigna byggföretaget som har funnits sedan 1943. När företaget hösten 2019 ville utveckla sitt varumärke vände de sig till oss. Vi fick i uppdrag att genomföra en varumärkesstrategi med syftet att skapa ett modernare ByggArvid.
medBoråsare
På grund av coronavirusets utbredning under våren 2020 behövde fler kommuninvånare akut hjälp i sin vardag. Uppdraget blev att ta fram ett begrepp som omfamnar uppdragets karaktär av frivillighet och hjälpsamhet.
Kappahl Kids
2019 skulle det nya butikskonceptet Kappahl Kids lanseras. Ett lekfullt, inspirerande koncept som utgår från barnen. Vi hjälpte till med allt från story, logotyp och grafiskt manér till tapetmönster, förpackningar och material för digitala skärmar.
Bell Cros webb
Bell Cros är en vingård i Katalonien som drivs av två svenska entreprenörer. Vi fick uppdraget att ta fram en sajt som känns lokal och internationell på samma gång. Den skulle också värna om det katalanska ursprunget och fungera på flera språk.
kay/day
När Kappahl planerade att lansera en ny wear-kollektion med hållbara material fick vi uppdraget att ta fram ett namn och designa en visuell identitet.
Boxon
Boxon startade som en lådfabrik i Ramlösa 1937 och har under drygt 80 år utvecklats till en gigantisk förpackningskoncern. Vi fick i uppdrag att genomföra en varumärkesstrategi med syftet att skapa ett sammanhållet Boxon.