BRÖSTCANCERFÖRENINGEN JOHANNA I GÖTEBORG

Uppdrag

Vi fick i uppdrag att ta fram en engagerande kampanj som bidrar till att uppmärksamma föreningens medlemslöfte; Att ingen ska behöva vara ensam med sin bröstcancer. Föreningen är en del av Göteborgs stads 400-årsjubileum som firas i Frihamnen i juni. I samband med detta kommer föreningen att lyftas fram lite extra.

Resultat

Med utgångspunkt i copyn ”Ja må hon leva” togs en bildidé fram och fotograferades i vår studio. En av föreningens medlemmar, Annica ställde upp som modell med sitt ärr, tydligt, synligt. Kampanjen förmedlar livsglädje och att varje kvinna är värd att firas!

Flera annonsmaterial togs fram för olika kanaler.

.

Tillämpade arbetsområden

Kommunikation

  • Digital strategi
  • Kanalval
  • Kommunikationsstrategi
  • Koncept
Film/Foto/3D

  • Animationer/3D
  • Film
  • Foto
Fler case

Redo att samarbeta? Kontakta oss