Vi tog fram en idé till en monter med öppna ytor och organiska former som för tankarna till vatten och rörelse. Huvudfokus i montern var en flera meter lång, svängd LED-skärm där en video, specifikt framtagen för mässan, visades. De övriga väggarna visade Vilokans kärnmeddelanden och lyfte fram de branscher de arbetar med, vilket gav en helhetsbild av företagets verksamhet och engagemang.
Inför mässan skapade vi en kampanj för sociala medier för att öka engagemanget och sprida information om montern och dess innehåll. Vi tog också fram merchandise som kunde användas på mässan.
”IFAT-mässan är en viktig plattform för oss att synas på, och vi kunde inte vara mer nöjda med vår närvaro och synlighet under mässdagarna. Vi syntes och ’tog för oss’ ordentligt. Det var med stolthet vi jobbade i vår fina, eleganta och proffsiga monter.”
– Madeleine Olsen, Vilokan Group
Brainforest fick i uppdrag att utforma en engagerande mässmonter för IFAT – världens största miljöteknikmässa – i München. Målet var att skapa en atmosfär där besökarna känner sig bekväma och vill spendera mer tid.